Museum Møhlmann is in zijn toegangsprijs altijd vrij bescheiden geweest. Dit omdat het zo min mogelijk een drempel wil opwerpen en zoveel mogelijk wil bieden. Maar als nu zelfs de bezoeker zelf gaat aandringen op een verhoging? Tja, dan heeft het museum waarschijnlijk al veel te lang gewacht. En dan hebben die meelevende bezoekers ook groot gelijk. In dit geval heeft het 5 jaar geduurd, terwijl het museum relatief veel (en steeds meer) te bieden heeft.

De nieuwe toegangsprijs is € 8,- . Voor kinderen tot 10 jaar blijft het museum gratis. Voor kinderen van 10 tot 15 jaar is de toegang € 4,-. Een vriendenjaarkaart (een jaar lang gratis toegang, plus een kopje koffie of thee, voor u én een metgezel, plus een uitnodiging voor de besloten openingen) gaat van € 35,- naar € 40,- . En voorlopig zal dit wel weer jarenlang zo blijven…

Wij hopen dat u onverminderd het – niet gesubsidieerde en licht eigenzinnige – museum blijft bezoeken. Het museum blijft van zijn kant werken aan verbreding en verdieping. Zo kunt u waarschijnlijk al ergens in 2020 de tamelijk unieke, (vrije) reconstructie van het 17e eeuwse atelier van Adriaen van Ostade (1610-1685) – gemaakt naar diens eigen ets en schilderij – met eigen ogen bekijken.