Vanwege het succes in 2014**, én om u nog eens de kans te geven om de Canto Ostinato live te beluisteren, zal het Grieg Pianoduobestaande uit Elles van der Heiden & Siebert Nix op zaterdagavond 21 mei in het museum wederom het beroemde werk van Simeon ten Holt (1923-2012) spelen. De volgende zondagochtend, op 22 mei, volgt een recital op de vleugel, aangepast aan de vogels in de tentoonstelling Heel Nederland de lucht in – een eerbetoon aan de vogel in de kunst. Zoiets komt niet vaak voorbij, dat mag je eigenlijk niet missen *.

Canto Ostinato en Vogels op de VleugelCanto Ostinato en Vogels op de VleugelOp één vleugel wordt vierhandig, de Canto Ostinato ten gehore gebracht. Tijdens dit concert kunt u onder de klanken van de Canto de schilderijencollectie met eigen werk van Rob Møhlmann en diens geschilderde Canto’s bezichtigen. Maar u mag natuurlijk ook lekker blijven zitten en luisteren. Omdat beide pianisten van elkaar niet weten hoe zij de voorgeschreven noten van Canto Ostinato zullen spelen, levert dat elke keer weer een net iets andere, maar vooral spannende uitvoering op. Het Grieg Pianoduo laat zich inspireren door de schilderijen en de prachtige locatie voor weer een unieke uitvoering van de Canto! Om de geluidsoverlast van het lopen minimaal te maken vragen we u net als bij de vorige keer om sloffen mee te nemen of schoenen te dragen met zachte zolen: want deze Canto doe je op je sloffen… De uitvoering begint om 20.00 uur. Het museum is vanaf 19.30 open. U kunt dan ook nog terecht voor koffie of thee. Na afloop kunt u nog een glaasje witte of rode wijn bestellen.

Canto Ostinato en Vogels op de VleugelOp de ochtend van 22 mei a.s. speelt het Grieg Pianoduo een heel ander concertprogramma in Museum Møhlmann, speciaal samengesteld voor de tentoonstelling Heel Nederland de lucht in‘.Hierbij hebben beide pianisten vrij geassocieerd op het vogelthema van deze tentoonstelling. In dit concert hoort u solo- en duo-composities van onder meer Scarlatti (sonates), Janácek (uit Op een overwoekerd pad), Dvorak (Uit het Boheemse woud), Liadov (Het betoverde meer) en het enige vierhandige stuk van Pärt (Pari intervallo). Het concert begint om 11.00 uur, het museum is om 10.30 open, alsook de Koffiekamer.

Kaarten voor deze bijzondere kijk- en/of luisterconcerten, waar twee kunstdisciplines elkaar ontmoeten, kunt u reserveren voor slechts € 17,50 p.p. per concert via griegpianoduo@home.nl.

*Bij onverhoopt onvoldoende belangstelling zullen de organisatoren het concert helaas moeten annuleren. U ontvangt daarvan dan zo tijdig mogelijk bericht.
** Foto’s werden in 2014 gemaakt door Lisette Zwaga.