Plattegrond van de kapel

Vanaf zaterdag 19 juni tot en met dinsdag 20 juli is een deel van de Møhlmann Collectie te zien in het Oudheidkundig Museum in het Brabantse Sint-Michielsgestel. Een delegatie van dit kleine museum benaderde ons eind vorig jaar met het vriendelijke verzoek om wat realisten te leveren voor een tentoonstelling aldaar en dat op korte termijn.
Op Oudheidkundig gebied staat men ongetwijfeld zijn mannetje, maar dit was toch niet zo realistisch en al helemaal niet op zo’n korte termijn. Maar het toeval hielp hen een handje, want we hebben een eigen collectie en een zomerstop.

Zo ontstond het plan om in de tijd dat ons museum gesloten is een deel te exposeren in de prachtige kapel van het bekende Doven Instituut aan de Theersestraat 42. De keuze werd gemaakt door de commissie van het Oudheidkundig museum. Daarin heeft Museum Møhlmann dus geen enkele rol gespeeld. De keuze omvat werken van de volgende kunstenaars:

Met een aantal van 32 werken en 9 bronzen bleek de kapel ook maximaal te zijn gevuld. Een aanrader voor wie in de buurt is. Het museum is open: elke dinsdag van 10.00-16.00 uur en elke zaterdag en zondag van 13.00-16.00 uur.