Op vrijdag 11 maart verscheen een uitgebreid artikel in het Noordhollands dagblad over de solotentoonstelling van de schilder Rob Møhlmann onder de kop: “het onaanzienlijke het aanzien waard”.

20 maart 2005 - krantenknipselEn dat is precies waar het bij deze realist ook om draait, want in zijn optiek valt er zoveel te beleven aan juist die zaken waar men gemeenlijk schouderophalend aan voorbij loopt, alleen je moet het wel (willen) zien. Recensente Lida Bonnema signaleerde dat haarscherp en liet bovendien – in kleur – drie onder elkaar geplaatste paneeltjes afdrukken met daarop een doodgewoon cakeje én een ordinaire vlieg. “De werkelijkheid zo scherp, maar ook zo gevoelig ontleed” – zo besluit Lida Bonnema – “dat geen foto er tegenop kan.”

Lees het gehele artikel: klik hier (PDF, opent in nieuw venster).