Rob Møhlmann, Canto 101: D'r is niks-2, 1992, olieverf op paneel (onderdeel van de Canto Collectie)

Canto 101: D’r is niks-2, 1992, olieverf op paneel (onderdeel van de Canto Collectie)

In een serie van vraaggesprekjes die ‘het principe’ als leidraad heeft, zond TV Noord-Holland op oudejaarsdag, 31 december een interview uit met de schilder Rob Møhlmann over diens Canto-Project. Verslaggever Peter Hoogendijk voelde de schilder aan de tand over diens principes in de schilderkunst en spitste dat toe op de elf jaar lang consequent volgehouden toewijding aan de Canto-serie.

Het filmverslag duurde een kleine 5 minuten en werd ook op nieuwjaarsdag uitgezonden. Ondanks deze feestelijke dagen bleken verrassend veel mensen in Noord-Holland de mini-documentaire te hebben gezien. Het is de bedoeling dat het filmpje binnenkort op deze site te zien zal zijn.