Realist Rob Møhlmann over de realisatie van een museum

Dit najaar kent Museum Møhlmann voor het eerst – bij voldoende belangstelling – 4 avondopenstellingen. U krijgt dan de mogelijkheid om op uw gemak de grote 16e Onafhankelijke Realisten Tentoonstelling te bekijken, waarbij u tevens, na een kopje koffie, wordt vergast op een luchtige lezing van kunstenaar/eigenaar Rob Møhlmann, die uitlegt wat het allemaal inhoudt om noodgedwongen van zeer veel markten thuis te moeten zijn om zo’n droom als een museum te kunnen verwezenlijken. En was dat wel de bedoeling?

De kunst van 12 ambachten en 1 droom

Bij voldoende belangstelling zal Museum Møhlmann op de zaterdagavond(en) 11 en 25 oktober, alsmede op 8 en 22 november, voor belangstellenden geopend zijn. U dient zich daartoe wel van te voren op te geven. Dat kan per email (info@museummohlmann.nl) of telefoon (0596-682856). Vermeld a.u.b. voor welke avond en met hoevelen u komt. Zijn er minder dan 15 personen, dan gaat het die avond niet door en ontvangt u hiervan bericht. De kosten zijn (inclusief toegang en een kopje koffie): € 9,50, te voldoen in het museum.

De kunst van 12 ambachten en 1 droom

Heeft u geen afmeldbericht ontvangen, dan bent u van harte welkom vanaf 19.00 uur en wordt u ontvangen met een kopje koffie. Om 19.30 steekt Rob Møhlmann van wal en zal hij trachten uit te leggen wat het betekent om behalve schilder ook schrijver te zijn, en museumdirecteur, conservator, collectioneur, bouwvakker, postbezorger, etikettenplakker of boodschappenjongen teneinde de droom van een museum, een breed platform voor vooral hedendaags realisme te verwezenlijken.

Na afloop kunt u op eigen gelegenheid nagenieten met een glas wijn. Het museum sluit om ongeveer 21.00-21.30 uur.