Zoals eerder al aangegeven was de opening van Museum Møhlmann voor het publiek, gepland op zondag 21 september, onder enig voorbehoud. Daar zullen we niet erg veel van afwijken: het wordt nu definitief zondag 28 september. Een weekje vertraging dus, maar op een traject van anderhalf jaar is dat haast niets. “Tjonge,” zult u misschien denken, “zijn jullie dan echt helemaal klaar?” Nou…

25-augustus-2008

Nee. Niet echt. Soms zie je ook simpel door de bomen het bos niet meer (zie foto). Toch zullen we ons daar tegen die tijd dan al wel een heel eind door heen geslagen hebben, in ieder geval ver genoeg om feestelijk open te gaan. Zo zult u bij hoge nood niet op zoek hoeven te gaan naar dicht struikgewas of afgelegen waterloopjes, en kan de jas gewoon aan de kapstok. Punt is dat we ons dat op dit moment nog maar moeilijk kunnen voorstellen. Zeker als we zien wat er allemaal nog gedaan moet worden en we bovendien – door ons totaal verdampte budget – nog maar zeer beperkt zijn in de middelen om een en ander voor elkaar te krijgen. Daarbij zouden we het graag ook echt helemaal af willen hebben, maar ja, dat blijft de droom van iedere (ver)bouwer.

Hoe dan ook: open gaan we. En wel met een spetterende Tiende Onafhankelijke Realisten Tentoonstelling. Van zondag 28 september tot 1 december. Nadere berichten volgen, maar noteert u dat alvast maar in uw agenda.