Het is gelukt, de vlag kan uit! Vanuit een schijnbaar kansloze positie is Museum Møhlmann toch de winnaar geworden van de Museum Ontdekking 2016 Award. Kansloos, omdat de deelnemende 1000 musea al vanaf april stemmen konden vergaren en ‘éénmansmuseum’ Møhlmann pas eind juli werd toegevoegd. Maar met ‘the new kid in town’ ging het nadien toch snel. Zo snel dat het na twee weken al in de top 10 belandde en daar, na een felle strijd, uiteindelijk met een ruime voorsprong als nummer één met meer dan 1100 stemmen is uitgekomen.

winnaar Museum Ontdekking 2016 Awards

Wat ook opviel, is de kennelijk grote betrokkenheid van het publiek/bezoekers bij dit museum. De stem, die in de vorm van een beoordeling kon worden uitgebracht, was keer op keer, warm, oprecht lovend, meelevend, persoonlijk, eigenlijk altijd hartverwarmend.

Ik dank op deze plek iedereen voor zijn of haar bijdrage en allen die er nog eens extra aan getrokken hebben. Alle reacties bij elkaar zijn (echt!) de grootste beloning: een warme deken waarin ik me met genoegen wentel. Nu maar afwachten wat de ‘award’ zelf gaat brengen. Ik houd u op de hoogte!

Award - Museum Ontdekking 2016 Awards - Museum Møhlmann