Al sinds enige jaren organiseert de Stichting Kunstweek een eigen Nationale Kunstweek (4 t/m 12 november 2017). Daar doen verschillende gemeenten en instellingen in het hele land aan mee, waarbij overigens het deelnemersveld in de drie noordelijke Provincies wel erg dun bevolkt is. In de gemeente Appingedam daarentegen zijn er maar liefst 6 deelnemers te tellen. Dat zijn Museum Stad Appingedam, De Groninger Zilverkamer, Atelier Greet Dijkstra, Galerie De Noordelijke Kunsthof, Galerie Ruigewaert en ook Museum Møhlmann is van de partij.

De Kunstweek wordt officieel geopend op vrijdag 3 november in De Noordelijke Kunsthof door burgemeester Anno W. Hiemstra. Dat gebeurt om ca. 17.45 uur, maar de inloop is vanaf 17.00. Na het openingswoord zal elke deelnemende galerie en museum een korte toelichting geven over wat er aldaar te zien of te doen is. Rob Møhlmann zal dan kort te berde brengen wat u wellicht ‘nog onvoldoende wist’ over de collecties van dit eigenzinnige kunstenaarsmuseum.
We sluiten af met een borrel en wijden daarmee de week feestelijk in. Wilt u zich in verband met de beperkte aantal plaatsen van te voren even aanmelden? Dat kan via t.termeer@appingedam.nl.
Het adres De Noordelijke Kunsthof: Blankenstein 2, 9901 AX Appingedam, 0596-624488.