Museum Møhlmann is in Nederland een uniek kunstenaarsmuseum. Het biedt onafhankelijk en op eigen kracht een landelijk platform voor realistische en figuratieve kunst uit heden en verleden. Kunstenaar en museumeigenaar Rob Møhlmann bouwt al jaren aan zijn museale platform voor schoonheid te Appingedam. Steeds meer weet hij deze plek ‘aan de rand van Nederland’ in het centrum van de artistieke belangstelling te duwen.

In 2016 won dit eigenzinnig museum de ‘Museumkwartier Award’, als museumontdekking van het jaar 2016. Nu blijkt dat het museum opnieuw in de top 10 is beland (samen met ‘grote jongens’ als het Haags Gemeentemuseum en Centraal Museum Utrecht) en kan het daardoor zijn titel prolongeren. Uw stem helpt daarbij! Dat kan nog tot 30 december 2017, via de site van Museumkwartier.nl (klik).
Er gaat niets boven Groningen, maar er gaat al helemaal niks boven Appingedam.
Dus meteen even doen!