Na een lange tijd en strijd is het dan zover: Realisten 2000 is opnieuw gedrukt en verkrijgbaar in het museum. Voor liefhebbers de kans om hun serie weer compleet te krijgen.

Realisten 2000 - 3e ORT - Museum MøhlmannUit eerdere berichten (11 september 2000 en 18 september 2001) bleek niet al te veel hoop op een heruitgave van Realisten 2000. Maar de aanhouder wint en uiteindelijk is het gewraakte boek in een Tjechische drukkerij opnieuw gedrukt en gebonden. De uitgave is praktisch gelijk aan de afgekeurde editie, maar aanzienlijk verbeterd waar het de kleurafbeeldingen betreft. Ook het bekende voorwoord is nu geïllustreerd.

De oplage van de Realisten is altijd circa 1000 exemplaren. Realisten 2000 is echter, gezien de hoge (her)drukkosten verschenen in een oplage van circa 5-600 stuks. Aan Realisten 2004 wordt ondertussen de laatste hand gelegd en ook dit deel beloofd weer een prachtig kijk- en leesboek te worden in de legendarische Realistenreeks.