In het spoor van Jan Mankes

Beschrijving

Bij de gelijknamige  tentoonstelling verschijnt het wat andere, weliswaar kunsthistorische, maar ook wat persoonlijker, Mankesboek: ‘In het spoor van Jan Mankes’. Dat begint al met een persoonlijk voorwoord van kleindochter Anneleen Mankes. Het boek telt 120 pagina’s met heel veel illustraties. Uitgevoerd in full-color én met harde kaft. Daarin trekt uw ontdekkingsreiziger Rob Møhlmann zo’n 15 bijzondere sporen na, die o.a. de vondst van Mankes’ tot nu toe onbekende geboortehuis opleverde. Maar ook zijn zoon Beint komt aan bod, twee keer zelfs. En het huis in Eerbeek, waar zich later nog meer gebeurtenissen afspeelde en opnieuw een schilder geboren werd. Het boek sleurt je mee op een spannende, zeer rijk geïllustreerde ontdekkingsreis. Met natuurlijk de vier nieuw ontdekte werken, en echt: nog veel meer! Het boek kost €19,50 en verschijnt in een kleine oplage en niet in de boekhandel.

Categorie: