Het Groot Atelierboek – 164 kunstateliers & 164 kunstwerken

Beschrijving

Museum Møhlmann ‘flikt weer een kunstje’… hoe anders krijg je 164 kunstenaars bij elkaar die de kunstminnende toeschouwer zomaar een kijkje gunnen in hun eigen atelier? In het heilige der heiligen? In die besloten – en vaak voor buitenstaanders afgesloten – werkplek, waarin het wonder moet gebeuren? Waarin de mooiste kunstwerken worden bedacht en volbracht, maar waar ook de wonden van een mislukking worden gelikt, waar de moed weer bijeen wordt geraapt en in alle eenzaamheid verder wordt geworsteld.

Een uitzonderlijke plek dus en dit boek brengt het haarscherp in beeld: van elke kunstenaar een blik in het atelier én een prachtig kunstwerk, gemaakt in dat atelier. Op groot formaat, in kleur, en voorzien van een meeslepende inleiding van de schrijver en samensteller Rob Møhlmann. Alles bij elkaar zo’n 360 pagina’s. Da’s geen boek, da’s een bijbel! Het boek verschijnt in een kleine oplage (ca. 500 ex.) en niet in de boekhandel en 164 exemplaren zijn er al voor de kunstenaars. En… vanwege het 25 jarig bestaan voor een schandelijk lage jubileumprijs van slechts €25,-.

Omvang: 360 bladzijden.
Formaat: 28 x 24 cm.
Illustraties: vele, in kleur.
Talen: Nederlands
Uitvoering: harde band, gebonden.
Uitgeverij: Museumuitgave Museum Møhlmann, Appingedam.
ISBN: geen.
Oplage: beperkt, slechts 500, waarvan 164 als jubileumcadeau naar de onderhavige kunstenaars.

Categorie: