Dichtsels van de laatste tijd

10,00

Een mooi verzorgde bundel, waarin een wat ongebruikelijke presentatie van het dichtwerk wordt gegeven. Want behalve de dichtsels zelf wordt ook – als dat aan de orde was – de aanleiding tot het dichtsel meegegeven: dat wat inspireerde, of het moment waarop ’t vonkte. Soms is dat een gebeurtenis, soms een plotselinge inval, soms ook een foto of afbeelding. En natuurlijk komt ‘zomaar’ ook voor.

Beschrijving

“Dichtsels van de laatste tijd” is zo’n beetje de 5e bundel van kunstenaar Rob Møhlmann. Nadat hij begin 2013, definitief als schilder stopte en voor de voortgang van zijn museum koos, kreeg het woord meer kans. Dat resulteerde in meerder kunst- en autobiografische publicaties en nu dan een flink bundeltje van 72 pagina’s, gevuld met dichtsels. Møhlmann blijft de waarnemer die hij al als schilder was, maar ook hier wordt de grondlaag voor zijn woordschilderingen, toch vaak in een zekere weemoed opgezet. Opvallend – en ongebruikelijk – is dat bij een aantal dichtsels ook de aanleiding tot het maken daarvan vermeld wordt.

Oplage: 550.
Omvang: 72 bladzijden.
Formaat: 24×17 cm.
Illustraties: 1 in kleur.
Uitvoering: gebonden met harde kaft.
Uitgeverij: Museumuitgave Museum Møhlmann, Appingedam.
ISBN: geen.
Verwacht: vanaf nu